Величезні території, схожі більше на марсіанські пейзажі – відвали з пустої породи, які мають червоно-болотяно-пісчаний колір. А головне – ці пейзажі прикрашають 5-тисячний роторний комплекс та низка крокуючих екскаваторів і інших величних машин. Все це сказано про Грушівський кар’єр – єдиний у Марганецькому гірничо-збагачувальному комбінаті цех, що веде видобуток сирої марганцевої руди відкритим способом.
З того моменту, як в Україні розпочалася повномасштабна війна, яку розв’язала росія проти нашої держави, багато гірничих підприємств були змушені зупинити свою діяльність. Одним із таких є Марганецький гірничо-збагачувальний комбінат.

Ремонти на роторному екскаваторі
Начальник Грушівського кар’єру Микола Петрович БІДНЮК розповів, що під час вимушеної зупинки всього комбінату деякі роботи в кар’єрі все ж таки виконуються, а саме – підготовка до майбутнього запуску в роботу.
Почнемо з 5-тисячного роторного комплексу. За останні місяці на кар’єрному гіганті виконані роботи по підготовці до монтажу редуктора ротора. Цьому передував демонтаж двох підшипників №1097-992, шестерні "зет"-120/28 і підшипника №10979-630.
Наразі монтаж редуктора ротора – це досить вагома задача, яка постала перед працівниками кар’єру. Адже раніше цим займалися спеціальні бригади, зі спеціальних підприємств, тобто – підрядники, а зараз всі ці роботи виконуються виключно екіпажем роторного комплексу.
Також продовжуються роботи з кріплення металоконструкцій нижньої рами та заміни зношених листів обичайки роторного колеса, і цією роботою також займається екіпаж роторного екскаватора.
Продовжуються роботи і на відвалоутворювачі, і головною задачею стало збирання редуктора приводу барабана живлення.
За період повномасштабної війни екіпажі машин Грушівського кар’єру навчилися багато чому. Все пізнавалося безпосередньо в роботі, а також досить вагому допомогу екіпажам надав головний механік Грушівського кар’єру Андрій Миколайович Попов – кваліфікований професіонал, навички якого відповідають займаній посаді.

ЕК 20/90 №2
Мабуть, вперше серйозна робота виконується зараз на крокуючому екскаваторі №2. За досить тривалий час експлуатації машини лако-фарбове покриття з її корпусу «злізло» і «голий» метал роками атакувала іржа. Наразі екіпаж займається очищенням від ржі самого корпусу екскаватора, а потім пофарбують його.

Фарбування ЕК 20/90 №2
Приїхавши на місце проведення робіт, ми застали екіпаж ЕК-20/90 №2 саме за фарбуванням корпусу, повірте, роботи там дуже багато. Раніше такою справою займалася спеціалізована бригада ремонтно-будівельного цеху Марганецького ГЗК.
На крокуючому екскаваторі №69 закінчено ремонт редуктора обертання – екскаватор вже випробували в роботі та перевірили всі механізми, а тому, як тільки-но настане час, екскаватор з новими силами запуститься в роботу.
Дуже довго на території дільниці магнітної сепарації простояв без діла зламаний гусеничний кран РДК-250. Начальник Грушівського кар’єру Микола Петрович Біднюк, з власної ініціативи, вирішив відновити його роботу, адже всі розуміють, що потреба в спеціалізованих вантажних одиницях на дільницях Грушівського та Басанського кар’єрів дуже велика та займає повні зміни роботи крану.

Відремонтований гусеничний кран